Hoppa till sidans innehåll

Höja upplevelsen och årskortskampanj

31 JAN 2020 19:56
Mycket nytt att vänta under säsongen 2020, både på planen och kring upplevelsen runt seniortruppens matcher på Södermalms IP.
  • Uppdaterad: 31 JAN 2020 19:56

Efter en stark fjolårssäsong där vi nästan tog steget upp tar vi nu förnyad sats mot ännu en stark säsong och vår rätta plats i toppen. Under året som gått har vi haft en fantastisk stämning på Södermalms IP och nytt högre publiksnitt än tidigare säsonger. Och när vi nu ska ta det sista steget vill vi göra det framför fulla läktare, till sånger som lyfter oss och jubel som ekar mellan husen på Södermalm!

Försäljningen är igång
- Biljetterna har redan börjat säljas på vår sajt via Ticket Co som levererar vårt smarta digitala system för incheckning och försäljning av biljetter. Målet för föreningen är att bli helt digitala när det gäller all försäljning på Södermalms IP och Klassfotbollen. Förhoppningsvis är vi redan där i år säger föreningens marknadsansvarig Marcus Peterson som utvecklar.

- Att bli digitala i vår försäljning kommer att gynna föreningen på sikt med bättre koll över vad som kommer in och vad som går ut genom hela kedjan. Det blir framförallt ett lättare jobb för vår kanslipersonal som inte behöver handskas med kontanter och handskrivna redovisningar från kiosk och annan försäljning - Men det stora lyftet är att kunna erbjuda våra besökare och supportrar snabbare service i kiosk och entré. Helt enkelt så ska man kunna beställa sitt halvtidsfika redan från läktaren och kunna komma ner till våra försäljningsställen lagom till halvtid och scanna av sin QR-kod där ens beställning står färdig och kunna umgås mer med likasinnade istället för att behöva stå i kö, det tror jag kommer att bli ett lyft kring helhetsupplevelsen.

Marknadsansvarige Marcus Peterson Foto: Tobias Andersson

Höja upplevelsenivån
- Vi jobbar idag med de förutsättningar vi har kring Södermalms IP som behöver en uppfräschning och en förtätning. Tyvärr ligger detta utanför våra händer och kan endast önska att kommunen ser och hör oss i våra frågor. Men det finns mycket vi kan göra själva och där håller vi nu på att utveckla ett helhetstänk kring upplevelsen för våra supportrar. Min förhoppning är att vi ska kunna erbjuda ett lokalt matchpaket vid val av mat och dryck som går hand i hand med vår hållbarhetsutveckling i föreningen. Detta tillsammans med två starka lokala aktörer Hållbar Restaurang som leds av Karl-Johan Beckman och Husaren Bryggeri AB. Mer om detta hoppas vi ha klart inför premiären mot Landskrona BoIS den 4 april.

En sista uppmaning vi vill ge är att haka på vårt erbjudande om årskort som är nedsatt till och med 29/2 till 850:-. Föreningen kommer att jobba stenhårt på upplevelsen kring matcherna och spelarna ute på planen hårdare för att vi ska fortsätta va de självklara fotbollslaget i Skaraborg.

Köp din biljett enkelt via Ticket Co - länken hittar du här 
Skribent: Marcus Peterson
Epost: Adressen Gömd



Teckna elavtal med B Energi



site stats


Sedan 27/12 -07

Postadress:
Skövde AIK - Fotboll
Billingehovsvägen 6
54142 Skövde

Besöksadress:
Billingehovsvägen 6
54142 Skövde

Kontakt:
Tel: 0705373092
E-post: This is a mailto link

Skövde AIK:s
Totalsponsorer


Asplunds_140px



BillingeEnergi_140px



Cejn_140px

Cementa_140px


Daloc_140px



Hellbergs_140px

icamaxi_140px





Rapp_140px

Roupez_140px

Scandic_140px

SLA

Sommarland_140px



Stena_140px

Städkonsult_140px



Swedbank_140 px

VolvoPowertrain_140px

Zerva_140px